Krásy Vysočiny zdobily veletrhy v Utrechtu a ve Vídni
Návštěvníci dvou zahraničních veletrhů cestovního ruchu měli v minulém týdnu možnost získat informace o cestovatelských příležitostech Vysočiny. Pracovníci Vysočina Tourism absolvovali prezentace v rámci expozice CzechTourism v Utrechtu a ve Vídni. Tradičně zaujali s pěšími a cyklovýlety, s čistou přírodou, kempy a tipy na rodinné výlety.
Veletrh Vakantiebeurs v nizozemském Utrechtu, který je tradičně spojený s výstavou karavanů a vybavení pro kempování, navštívilo bezmála 109 tisíc návštěvníků, kteří mohli objevovat cestovatelské příležitosti 700 destinací prostřednictvím 1100 vystavovatelů. „Holanďané se tradičně zajímají o přírodní krásy, o pěší i cykloturistiku a milují kempování, a Vysočina jim má v tomto ohledu co nabídnout," prozradila Jana Caklová, která náš kraj v Holandsku prezentovala, s tím, že dalším lákadlem jsou samozřejmě UNESCO památky a dnes stále více oblíbená gastro turistika, například v podobě minipivovarů.
„V expozici CzechTourism se ochutnávalo pivo Plzeň, a tak jsme využili situace a lákali na tradiční i nově vznikající pivovary, kterým se u nás daří a stále jich přibývá," doplnila Jana Caklová, která prezentaci Vysočiny zajišťovala ve spolupráci s Městem Bystřice nad Pernštejnem a provozovatelkou autokempu Na Kopci ve Víru na Žďársku. Zajímavé je, že Holanďané Česko znají, rádi zavítají do Prahy a z hlavního města často přes Vysočinu míří na Slovensko anebo také do Maďarska. „Když už Vysočinou projíždějí, je naším cílem, aby se u nás zastavili. Jednu nebo dvě noci přespali a užili si naši přírodu, památky nebo také sportovní aktivity," nechala se slyšet Jana Caklová.
Druhým letošním veletrhem v zahraničí byl Ferienmesse ve Vídni, který si nenechalo ujít na 153 tisíc lidí. Na veletrh se přijelo prezentovat 850 vystavovatelů z 80 zemí a stejně jako v předchozích letech byl i letos spojený s autosalonem Vienna Autoshow. Právě ten představuje jeden z důvodů vysoké návštěvnosti celého veletrhu. „Rakušané znají města na Vysočině, jako je Telč, Třebíč nebo Žďár nad Sázavou. Řada návštěvníků prozradila, že jsou rodáky z Jihlavy nebo z našeho kraje pocházejí jejich předci. Také proto naše krajské město znají a zajímají se o něj. My se naopak díky přítomnosti na veletrhu snažíme představovat i jiné přitažlivé cíle na Vysočině," předal zkušenosti z účasti na veletrhu Václav Prchal z Vysočina Tourism s tím, že největší zájem byl o mapy, tiskoviny s památkami UNESCO nebo s tipy na výlety pro rodiny s dětmi. Společně s Vysočina Tourism se na pultu Vysočiny v expozici CzechTourism prezentovala i Třebíč, a to prostřednictvím Městského kulturního střediska.
V následujících dvou měsících se Vysočina, prostřednictvím krajské příspěvkové organizace Vysočina Tourism, bude prezentovat na veletrzích cestovního ruchu v Brně, Bratislavě, Praze, Katowicích, ale také v Mnichově nebo v Berlíně.
Monika Brothánková, Vysočina Tourism, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.