Vysočina Tourism podporuje společnou propagaci regionu
Na čtyřicet zástupců organizací působících v oblasti cestovního ruchu, informačních center, obcí i krajských příspěvkových organizací z oblasti kultury se sešlo v závěru v listopadu v Jihlavě, aby prodiskutovalo oblasti spolupráce související s propagací Vysočiny.
„Naším společným zájmem je, aby byla Vysočina vidět. Máme krásnou čistou přírodu, široké možnosti sportovního vyžití. Pochlubit se můžeme třemi památkami UNESCO a také celou řadou dalších krásných památek i kulturních a jiných celorepublikově významných akcí," uvedl na začátek setkání ředitel Vysočina Tourism Tomáš Čihák s tím, že důvodem setkání je navázat užší spolupráci a prodiskutovat marketingový a komunikační plán Vysočina Tourism na rok 2018.
Zatímco v letošním roce se Vysočina Tourism, krajská příspěvková organizace v oblasti cestovního ruchu, soustředila na baroko a barokní památky, v příštím roce přijde na řadu téma 100 let výročí založení ČSR na dnešním území Vysočiny. „Připravujeme tištěnou brožurku se sto let starými příběhy, zajímavými lidskými osudy, architekturou, kulturou i sportem. V polovině ledna spustíme tematické webové stránky a část komunikace, včetně článků v novinách, časopisech i na webu, se bude zaměřovat na 100leté výročí," informovala Monika Brothánková z Vysočina Tourism.
Každý z pracovníků na setkání představil aktivity, které zaštiťuje a do kterých se mohou provozovatelé turistických atraktivit v kraji i turistická informační centra zapojit. Řeč byla o konferenčním turismu - o Vysočina Convention Bureau, o filmové kanceláři Vysočina Film Office, o spolupráci s CzechTourism i o organizování press tripů pro novináře, ale také pro youtubery, bloggery nebo instagramery.
Nadále budou pracovníci Vysočina Tourism spravovat turistický portál www.region-vysocina.cz, který by se v dohledné době měl od základu modernizovat. „Opět počítáme s letním a zimním vydáním turistického magazínu při vydavatelství MAFRA, s e-Turistickými novinami, s pravidelnými příspěvky na sociálních sítích i s prezentací na českých a zahraničních veletrzích cestovního ruchu," doplnil Tomáš Čihák.
Samostatnou kapitolou byly novinky, které Vysočina Tourism plánuje v našem kraji zavést. „Pracujeme na zavedení turistické karty Vysočiny, zatím jsme ve fázi analýzy a prvního kontaktu s partnery, dalším ambiciózním plánem je vydat stostránkový image Vysočina magazín z edice Look at it, který prostřednictvím profesionálních fotografií a kvalitních reportáží přinese cestovatelské tipy po nejkrásnějších místech Vysočiny. Vyjít by měl v roce 2019," informoval Tomáš Čihák.
Závěrečnou a neméně důležitou částí programu bylo představení marketingového a komunikačního plánu Vysočina Tourism pro rok 2018. „Partnerům jsme představili jednotný grafický styl a vizuály, které chceme v příštích letech pro nadčasovou komunikaci používat. Jde o červený point, který jasně vyzývá k návštěvě Vysočiny a v kombinaci se slogany, které pracují s motivem čisté Vysočiny," vysvětlila Monika Brothánková s tím, že partneři budou mít možnost grafické prvky bez omezení využívat na všechny své tištěné i elektronické výstupy. „Jedině společně dosáhneme synergického efektu a Vysočina bude opravdu vidět," uzavřela Brothánková.
Prezentace ze setkání_Propagujme Vysočinu společně